Primjereni programi osnovnog obrazovanja

Poseban program uz individualizirane postupke određuje se učenicima koji s obzirom na svoje funkcioniranje uvjetovano vrstom teškoće ne mogu svladavati redoviti program.

Provodi se u posebnim razrednim odjelima. Obuhvaća obavezne predmete poput: hrvatskog jezika, matematike, prirode i društva, likovne, glazbene, tjelesne i tehničke kulture te domaćinstva i izborne predmete.

Nakon uspješno savladanih sadržaja posebnog programa od 1. do 8. razreda učenici mogu, ovisno o svojim psihofizičkim sposobnostima, upisati srednju školu za pomoćna zanimanja.

 

Posebni program za stjecanje kompetencija u aktivnostima svakodnevnoga života i rada uz individualizirane postupke se provodi kao obvezno osnovno obrazovanje, od 6. do 21. godine života. Nastava je organizirana u odgojno-obrazovnim skupinama, a program se provodi po predmetima prema posebnom kurikulu. Provodi ga učitelj edukacijski rehabilitator te ostali predmetni učitelji.

Ovaj program, s obzirom na funkcionalne sposobnosti pojedinog učenika, ima za cilj osposobiti učenike za najjednostavnije aktivnosti svakodnevnog života i rada. Također je namijenjen učenicima koji s obzirom na funkcionalne sposobnosti nisu u mogućnosti nastaviti srednjoškolsko obrazovanje, a najkasnije do 21. godine života.

Uvažavaju se specifičnosti utvrđenih teškoća svakog pojedinog učenika te pruža individualan pristup koji obuhvaća:

  • pedagoško- didaktičku prilagodbu: specifična didaktička sredstva i pomagala, materijali prilagođeni posebnim odgojno-obrazovnim potrebama učenika (elektroakustička oprema te asistivna tehnologija u obliku prilagođenih oblika komuniciranja – komunikatori), prilagođena informatička oprema i slično
  • stručnu podršku kroz postupke i aktivnosti koje uspostavljaju, obnavljaju, održavaju i/ili modificiraju učenikove osjetilne, motoričke, jezično-govorno-glasovne, komunikacijske, kognitivne, psihološke, emocionalne i interakcijske sposobnosti te vještine izvedbe aktivnosti svakodnevnoga života, a koje značajno utječu na rezultate učenja te time i na odgojno-obrazovni proces.
Skip to content