Prema definiciji Svjetske zdravstvene organizacije (WHO), asistivna tehnologija (dalje u tekstu AT) je krovni pojam za asistivne uređaje i s njima povezane sustave i usluge. Asistivni uređaj je bilo koji vanjski proizvod (uključujući opremu, instrumente ili softver), posebno proizveden ili komercijalno dostupan, čija je primarna svrha održati ili poboljšati funkcioniranje i neovisnost djece s teškoćama u razvoju, osoba s invaliditetom i starijih osoba, spriječiti nastanak sekundarnih zdravstvenih teškoća, a time utjecati na cjelokupnu kvalitetu života (WHO, 2022).
AT se najčešće dijeli prema razini tehnologije (niskotehnološka, srednjetehnološka i visokotehnološka) i prema namjeni (AT za: pozicioniranje, mobilnost, augmentativnu i alternativnu komunikaciju / potpomognutu komunikaciju, pristup računalu, prilagođene igre, prilagođena okolina, za nastavu) (Bryant i Bryant, 2003, prema “Iowa Center for Assistive Technologies”).
(izvor: chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://www.erf.unizg.hr/_download/repository/erfunizg_platforma50plus_asistivna_tehnologija_u_21_stoljecu-primjena-i-perspektive_2023.pdf)
Učenici našeg Centra imaju pristup asistivnoj tehnologiji zahvaljujući projektu „Podrška ostvarenju jednakih mogućnosti u obrazovanju za učenike s teškoćama u razvoju“- ATTEND.
Zadatak projekta je bio opremiti ustanove- sudionike projekta, centara za odgoj i obrazovanje učenika s teškoćama u razvoju, kao i obrazovanje djelatnika ustanova sudionika projekta za korištenje asistivne tehnologije.
Iz našeg iskustva asistivna tehnologija našim učenicima olakšava usvajanje nastavnih sadržaja, pristup zabavnim sadržajima, praćenje dnevnih aktivnosti i rasporeda, omogućava lakše razumijevanje vremenske orijentacije te daje posebnu dimenziju odgojno-obrazovnom radu i uvelike ga čini zabavnijim- uz pružanje vizualne podrške u kombinaciji sa glasovnim/zvukovnim inputom.








